Klachtenregeling

Waar mensen werken, kunnen fouten worden gemaakt. Ben je cliënt en vind je dat je door De Binnenvest niet goed bent behandeld? Laat het dan vooral weten.

Vertrouwelijke behandeling

Belangrijk om te weten: je klacht wordt vertrouwelijk behandeld en heeft geen invloed op de hulpverlening van De Binnenvest aan jou. Sterker nog, De Binnenvest is blij met je klacht. Want hiervan kunnen zij leren, waardoor ze jou en andere cliënten in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.

Wat kun je doen met je klacht?

Ben je niet tevreden, bespreek je klacht dan indien mogelijk allereerst met de betrokken medewerker van De Binnenvest. Of praat erover met een van diens collega’s. Vaak lost een klacht zich dan al snel op.

Hulp van de cliëntvertrouwenspersoon

Je kunt op elk moment de hulp inroepen van de cliëntvertrouwenspersoon, John Hilgers. Hij werkt niet bij De Binnenvest en is dus onafhankelijk. Hij kan je bijvoorbeeld helpen bij het voeren van gesprekken en het invullen van het klachtenformulier.

Contactgegevens van John Hilgers: 06 - 19 46 23 65 en j.hilgers@hetlsr.nl.

Hoe werkt het indienen van een klacht?

Voor het indienen van een klacht kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris, Margriet de Greef.

Je kunt de klachtenfunctionaris op verschillende manieren bereiken:

  • Telefoon: 06 - 82 90 65 73
  • Mail: m.degreef@debinnenvest.nl
  • Invullen en opsturen van het klachtenformulier: er is een fysiek formulier dat je kunt downloaden. Het ingevulde formulier lever je in bij het secretariaat van De Binnenvest, Morspad 6, Leiden.

De klachtenfunctionaris kan je adviseren over de aanpak van de klacht en zal de mogelijkheden met je bespreken. Desgewenst kan zij bemiddelen tussen jou en de betreffende medewerker. De klachtenfunctionaris neemt een onafhankelijke positie in en kiest geen partij tussen jou of de medewerker(s).

Externe klachtencommissie

Als het niet lukt om de onvrede of de klacht met behulp van de cliëntvertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris op te lossen, kan de klachtenfunctionaris je helpen de klacht voor te leggen aan de externe onafhankelijke klachtencommissie. De klachtencommissie onderzoekt en beoordeelt de klacht.

Klachtenreglement 

Je kunt de klachtenprocedure hier downloaden. 
Het klachtenreglement waarin alle praktische zaken zijn geregeld over het indienen van klachten kun je opvragen bij de klachtenfunctionaris. 

Vragen?

Heb je vragen over het behandelen en indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris, Margriet de Greef: 06 – 82 90 65 73 / m.degreef@debinnenvest.nl

U bent hier