Resultaten CTO: "Blij dat ze me helpen"

De tevredenheid van cliënten is voor De Binnenvest een belangrijke indicator voor de kwaliteit van onze zorg. Daarom laten wij elke twee jaar een cliëntentevredenheidsonderzoek uitvoeren. Doen we als organisatie de goede dingen? Voelen onze cliënten zich veilig? En hoe ervaren zij onze begeleiding?
Over dat laatste zijn cliënten al jaren onverminderd positief. En daar zijn wij heel trots op!
Een 8 voor onze begeleiders
Onze begeleiders krijgen gemiddeld een 8! En dat niet alleen, het cijfer dat het meest werd genoemd? Een 10! Meer dan de helft van onze cliënten gaf onze begeleiders een 9 of 10. Begeleiders doen wat ze beloven en cliënten zien vaak een vast gezicht.
Effecten
Ook over de effecten van hun begeleiding waren bijna alle cliënten positief. Zo ervaarden zij meer rust, hadden zij veelal meer energie en was hun financiële situatie verbeterd.
Anders zijn
Nieuw in het onderzoek dit jaar was de vraag of cliënten de ruimte voelen om 'anders te kunnen zijn'. Veruit het grootste deel van onze cliënten voelt de ruimte om anders te kunnen zijn of stond hier neutraal in. Een heel mooi resultaat. Uiteindelijk hopen we natuurlijk dat iedereen zich bij De Binnenvest vrij voelt om zichzelf te kunnen zijn.
Trots en kritisch
We mogen echt heel trots zijn op deze mooie resultaten. Toch zijn we als organisatie ook kritisch. We willen de beste zorg voor onze cliënten en zien daarom ook nog wel uitdagingen. Met name zingeving en daginvulling zullen de komende tijd onze aandacht hebben.
Via deze weg willen we alle cliënten die hebben meegewerkt aan dit onderzoek nogmaals hartelijk bedanken. Met jullie feedback maken wij onze zorg weer een beetje beter.
