Medezeggenschap
Zie je verbeterpunten, laat deze dan weten aan de cliëntenraad. De clientenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over alle zaken die de cliënt raakt, zoals; veiligheid, privacy, voedsel, kwaliteit van zorg enz enz. Alle ideeën en suggesties zijn waardevol. Neem contact op met de cliëntenraad of sluit je erbij aan! Ook kan de cliëntenraad cliënten om advies vragen of hen stellingen voorleggen dmv een mini enquette, zodat iedereen zijn mening telt.
Heb je een klacht over De Binnenvest of diens personeel?
Kijk dan hier hoe je een klacht indient.
Bereikt door de cliëntenraad
De Binnenvest staat open voor medezeggenschap. Hierdoor heeft de cliëntenraad – samen met De Binnenvest – de afgelopen jaren het volgende kunnen realiseren:
- Geen loting van bedden meer in de nachtopvang Nieuwe Energie.
- De huisregels van Nieuwe Energie zijn aangepast, zodat cliënten een vrij weekend hebben en feestdagen bij vrienden of familie kunnen doorbrengen.
- Verbeteren van de kwaliteit van de voeding in Nieuwe Energie.
- De doorstroming naar een eigen woonruimte is verbeterd door het woonproject in de Sumatrastraat en 24 andere woningen in de stad.
- In samenwerking met wijkverpleging heeft de lichamelijke gezondheid van cliënten in Nieuwe Energie meer aandacht.
Kortom, cliënten zijn meer en meer betrokken bij het verbeteren van het werk van De Binnenvest.
Kom je ook bij de cliëntenraad?
Ben je geïnteresseerd om de cliëntenraad te komen versterken? Stuur dan een mail naar ccr@debinnenvest.nl om je aan te melden of een keer een vergadering bij te wonen.
Ideeën en suggesties zijn welkom!
Heb je goeie ideeën, tips of suggesties voor een betere dienstverlening, wil je wat kwijt of vind je dat iets anders kan? Laat dan vooral van je horen en neem contact met de cliëntenraad op!