Klachtenregeling

Ben je cliënt van De Binnenvest en ben je ontevreden over de begeleiding of je verblijf? Hier kun je terecht:

1. Praat er samen over

Bespreek je probleem met de betrokken medewerker. Staan jullie te ver uit elkaar? Dan kun je altijd bij een andere medewerker van De Binnenvest terecht.

2. Hulp van de cliëntvertrouwenspersoon

Je kunt op elk moment de hulp inroepen van de cliëntvertrouwenspersoon, Marcella Karstens. Zij kan luisteren naar jouw verhaal en je helpen met het bedenken van een oplossing. Marcella werkt niet voor De Binnenvest en staat naast de cliënt.

Contactgegevens cliëntenvertrouwenspersoon Marcella Karstens:
Telefoon:  06- 30 76 03 85 / e-mail: 
M.Karstens@hetlsr.nl

3. Officiële klacht indienen

Je kunt met je klacht ook terecht bij de klachtenfunctionaris, Jan Vroegindeweij. Hij kan je adviseren over de aanpak en de mogelijkheden bespreken. Hij kan ook bemiddelen tussen jou en De Binnenvest. De klachtenfunctionaris heeft een onafhankelijke positie en kiest geen partij.

Contactgegevens Klachtenfunctionaris Jan Vroegindeweij
Telefoon: 06 83 23 25 84 / e-mail: klachtenfunctionaris@debinnenvest.nl

Je kunt ook direct een schriftelijke klacht indienen via het klachtenformulier.

  • Invullen en opsturen van het klachtenformulier: er is een fysiek formulier dat je kunt downloaden. Het ingevulde formulier lever je in bij de receptie op de Oude Rijn 57 in Leiden.

    Externe klachtencommissie

    Als het niet lukt om de onvrede of de klacht met behulp van de cliëntvertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris op te lossen, kan de klachtenfunctionaris je helpen de klacht voor te leggen aan de externe onafhankelijke klachtencommissie. De klachtencommissie onderzoekt en beoordeelt de klacht.

    Vertrouwelijke behandeling

    Belangrijk om te weten: je klacht wordt vertrouwelijk behandeld en heeft geen invloed op de hulpverlening van De Binnenvest aan jou. Sterker nog, De Binnenvest is blij met je klacht. Want hiervan kunnen zij leren, waardoor ze jou en andere cliënten in de toekomst beter van dienst kunnen zijn.

    Klachtenreglement 

    Je kunt de klachtenprocedure hier downloaden. 
    Het klachtenreglement waarin alle praktische zaken zijn geregeld over het indienen van klachten kun je opvragen bij de klachtenfunctionaris.